09-06-2014 effe 250km - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van kip camper - WaarBenJij.nu 09-06-2014 effe 250km - Reisverslag uit Beaune, Frankrijk van kip camper - WaarBenJij.nu

09-06-2014 effe 250km

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg kip

09 Juni 2014 | Frankrijk, Beaune

Vroeg uit de veren, eerst koffie en om 08.30 op weg richting de Creuse, vanaf hier nog zo’n 500km die doen we maar in 2-en.
Dus effe 250 km scoren via de nationale route.
Onderweg eerst een ontbijt, boodschapje doen bij de intermarche, een benzine pomp gevonden voor een nieuwe (franse) gasfles en tussen de middag een lunch.
Zo zijn we op weg en de geplande stop was bij een camperplaats in Beaune.
De camperplaats was op een parkeer terrein van een hotel, snik heet op het asfalt,geen bomen,niet zo fijn, dus wij zijn doorgereden naar de eerste de beste camping zo’n 3km verder en belande daar rond 15.00 uur
Na aanmelding bij de receptie wilde de camper niet meer starten, startmotor draait wel maar slaat niet aan,dit probleem gebeurde wel meer maar na diverse keren proberen deed hij het wel weer, nu niet dus.
De man van de receptie rukte een paar man aan om te duwen, na 10m starten in z’n 2 en hoppa hij liep weer, hopelijk doet ie het morgen ook weer.
Inmiddels klotste het wel onder de oksels want het was wel 38gr, dus camper op de plaats en zitten (tuurlijk met bier)
Om 18.00 uur ging de zon achter de wolken, even op adem komen, misschien een bui ?, helaas,hier niet gevallen.
Op het menu stond soep met stokbrood, maar de puf zat er niet in en zagen mensen met patat lopen.
Zo gezegd, zo gedaan, bij de afhaal een patatje gehaald en de soep komt later in de vakantie terug.
Na het eten ff GTST kijken en gelijk door naar buiten want in de camper is het nog 35gr.
Eerst koffie en dan onder de douche afkoelen.
Nu om 22.30 uur buiten de blog afmaken, de temp is een beetje gezakt naar 28gr, dus nog lekker buiten.
Morgen de laatste 250km naar Creusenature waar we tot 5 juli blijven.