05-07-2014 Heb ik dat weer ? - Reisverslag uit Lestards, Frankrijk van kip camper - WaarBenJij.nu 05-07-2014 Heb ik dat weer ? - Reisverslag uit Lestards, Frankrijk van kip camper - WaarBenJij.nu

05-07-2014 Heb ik dat weer ?

Door: kees

Blijf op de hoogte en volg kip

06 Juli 2014 | Frankrijk, Lestards

Zo goed als droog, ontbijt, restant inpakken en klaar voor vertrek.
Afgemeld bij de receptie, vuil gestort, en gaan we om 11.00 uur van de camping.
Eerst even langs de carrefour voor nog wat boodschappen en tanken, en dan via D wegen op weg.
Na een uurtje even gestopt om de watertank te legen, het was geen grote parkeerplaats dus met de rechter wielen in het gras.
Zo gepiept, maar kon niet meer wegrijden, de wielen zijn weggezakt (blijkt er een droge sloot onder het gras te zitten).
Ik stond ook nog op een hol, dus dacht voor zit aardig diep, achter minder, dus achteruit proberen, ook dit hielp niet.
Hellup !!, dan maar mijn oranje vestje aan, na een tijdje kwam er hulp van een voorbij rijder, eerst een touw aan de trekhaak en hem proberen eruit te halen, lukt niet !, nog meer hulp met een grotere auto, vooruit dan maar, en duwen met 3 man.
Helaas ging de camper alleen maar meer naar de kant en zakte tot het chassis weg, de camper stond nu erg schuin.
De hulp nam afscheid en stond ik weer alleen,
Een volgende passant zou de gendarmerie of pompiers bellen, dus wij maar wachten, na een uur nog niks dus op gezocht waar ik precies zat en 112 gebeld.
Na veel moeite hadden ze door wat het probleem was en zouden iemand sturen.
Ik had gevraagd om een tractor of brandweerwagen maar er kwam een autoambulance van een garage.
Deze maakte een stalen kabel voor vast en met de lier kwam hij moeizaam uit het inmiddels 50cm diepe gat.
Nu nog de papieren rompslomp en een beetje betalen en wegwezen, ook hier gaat het allemaal niet zo snel, wachten, wachten en toen kwam zijn chef, de rekening werd gemaakt, of ik effe €225.00 ging betalen.
PFFF, effe schrikken, maar ja, wat moet je, daar blijven staan en hopen op een tractor ?
Zoveel zat er niet in mijn knip, dus achter de autoambulance naar de eerste pin app.
16.00 uur konden we eindelijk verder, een oponthoud van 4 uur en 225 euri lichter, een goede les voor de volgende keer.
17.30 uur waren wij op camping le-fayard, hier een welkomst drankje en stonden om 19.00 uur op de plaats, dan eerst maar eens eten maken, boontjes met piepers en kalkoenfilet voor kees en hilda paella
Tot het voetbal buiten gezeten en toen naar binnen, het werd nachtwerk door de verlengingen en moe gingen we daarna slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

kip

60 +-ers op weg naar het eind doel, camping El-portus in Spanje.

Actief sinds 04 April 2014
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 27979

Voorgaande reizen:

01 Juni 2014 - 13 Oktober 2014

met de camper door europa

Landen bezocht: